KLUB SENIORA

Tematy spotkań Klubu Seniora w 2019 r.

WRZESIEŃ 2019

4 września 2019 r. – ZEBRANIE PO WAKACJACH

Pierwsze spotkanie po długiej przerwie wakacyjnej. Odbyło się zebranie sprawozdawczo-wyborcze. Skład zarządu klubu nie uległ zmianie.Ponownie zostali wybrani:
Jadwiga Szajder – przewodnicząca
Wojciech Paruszewski – vice przewodniczący
Emilia Żak – skarbnik

CZERWIEC 2019

6 czerwiec 2019 r. – W MUZEUM VOLKSWAGENA

Odwiedziliśmy Muzeum Volkswagena w Pępowie. Największe muzeum tej marki w Polsce i Europie Środkowej, powstało z zamiłowania jedynej rodziny do starych modeli  Volkswagena.
Po obejrzeniu samochodów rozpaliliśmy grilla. Czas spędzony w Pępowie minął bardzo przyjemnie, bo i pogoda dopisała.

13 czerwiec 2019 r. – PRZED WAKACJAMI

Na ostatnim spotkaniu przed wakacjami bawiliśmy się przy muzyce i obejrzeliśmy przedstawienie przygotowane przez przez panią Asię i prowadzony przez nią Teatrzyk 60+ pt. BAJKI DLA DOROSŁYCH.

MAJ 2019

6-10  maj  2019 r. – WYCIECZKA AUTOKAROWA

Zwiedziliśmy kopalnię soli w Bochni, zamek w Łańcucie, miasto Rzeszów. Przejechaliśmy trasą ZŁOTEJ PODKOWY, gdzie zobaczyliśmy zamki w Olesku, Podhorcach i Złoczowie. Ostatnim punktem było zwiedzanie w Lwowie  Cmentarza Łyczakowskiego i cmentarza Orląt Lwowskich. Wróciliśmy z niedosytem i chęcią powrotu do tego pięknego miasta.

9 maja  2019 r. – JAK NALEŻY DBAĆ O SŁUCH

Wysłuchaliśmy wykładu na temat: „Jak należy dbać o słuch”. Prowadzące spotkanie panie zbadały chętnym seniorom słuch i omówiły aparaty stosując które powinniśmy czuć się komfortowo.

16  maj  2019 r. – URODZINY

Uroczystość 80-lecia Mariana i 85-lecia Gieni. Nie obyło się bez życzeń 100 lat, prezentów i dmuchania świeczek na jubileuszowym torcie. A po życzeniach tańce, jak to na imprezie bywa.

23  maj  2019 r. – REJS STATKIEM PO TRAWIE

Wyjątkowa i niepowtarzalna wycieczka statkiem po suchym lądzie, czyli jedynym na świecie działającym system pochylni, po Kanale Elbląskim, gdzie statek, by pokonać różnicę poziomów wody, za pomocą wózków torowych porusza się suchym grzbietem pochylni.   Podczas wycieczki na całej trasie rejsu kapitan statku opowiadał o historii i ciekawostkach związanych z Kanałem Elbląskim oraz systemie pochylni. Po rejsie w przytulnym Dworki Sople zjedliśmy smaczny obiad.

30  maj  2019 r. – PARK ORUŃSKI

Zwiedziliśmy Park Oruński, trzeci co do wielkości ( 19 ha ), położony nad potokiem Oruńskim . Już w XVI wieku Orunia była miejscem wypoczynku Gdańszczan. W 1918 roku prywatny dotychczas ogród został testamentem przez córkę właścicielki Emilię Hoene przekazany miastu. W parku mieści się siedziba Narodowego Centrum Kultury Tatarów Rzeczypospolitej . 25 XI 2010 roku prezydent Bronisław Komorowski odsłonił w nim pomnik Tatara Rzeczypospolitej.

KWIECIEŃ 2019

4 kwiecień  2019 r. – SMAKI KOREI

Pani Marzena opowiedziała nam o swoim pobycie w Korei Południowej. Opierając się na wykonanych przez siebie zdjęciach przedstawiła życie mieszkańców kraju, warunki mieszkaniowe, urbanistyczne małych miast, komunikację. Pokazała duże sklepy, które swoim wyglądem i zaopatrzeniem nie odbiegają od naszych sklepów. Obejrzeliśmy wędrówkę przez targowiska owocowo-warzywne i rybne gdzie sprzedaje się na miski. Na zakończenie przyrządziła kilka potraw koreańskich połączonych z degustacją.
Była to bardzo interesująca prezentacja.

8 kwietnia  2019 r. – opera STRASZNY DWÓR

Wybraliśmy się do Opery Bałtyckiej na najbardziej znane dzieło Stanisława Moniuszki operę STRASZNY DWÓR. Utwór o silnym zabarwieniu patriotycznym, posiadający jednocześnie cechy romantyczne jak i komediowe.

11 kwiecień  2019 r. – DIETA DLA MÓZGU

Dietetyk kliniczny mgr Natalia Rynkowska omówiła zagadnienie „DIETA DLA MÓZGU”
Przybliżyła nam: DIETĘ DASH, DIETĘ ŚRÓDZIEMNOMORSKĄ i DIETĘ MIND.
Wskazała też suplementy diety które mogą przyjmować osoby w naszym wieku.

18 kwiecień  2019 r. – SPOTKANIE WIELKANOCNE

Odbyło się uroczyste spotkanie wielkanocne. Podzieliliśmy się jajeczkiem. Zostaliśmy poczęstowani pysznym żurkiem z białą kiełbasą i chrzanem. Każdy członek klubu otrzymał czekoladowego zajączka i czekoladę.
Spotkanie minęło w miłej atmosferze.

25 kwiecień  2019 r. – WIOSENNA POTAŃCÓWKA

Odbyła się „wiosenna potańcówka”. Seniorzy bawili się przy muzyce granej przez zespół panów Ryśka i Jarka.

MARZEC 2019

7 marzec  2019 r. – Odbyło się spotkanie z okazji Dnia Kobiet. Po życzeniach każda z Pań otrzymała słodką bombonierkę i wysłuchała koncertu piosenek THE BEATLES w wykonaniu zespołu YESTER DAY.

14 marzec  2019 r. – Z okazji Dnia Kobiet zostaliśmy zaproszeni do Szkoły Podstawowej nr 1 gdzie obejrzeliśmy przedstawienie ,,HUMOREK” w wykonaniu klasy trzeciej i balladę A. Mickiewicza ” PANI TWARDOWSKA”, którą wspaniale zagrali szóstoklasiści. Wzięliśmy też udział w quizie ” MILIONERZY – WIEDZY O ADAMIE MICKIEWICZU”, w którym wygraliśmy po 2 miliony złotych bez kół ratunkowych.

17 marzec 2019 r.
Wizyta w Operze Bałtyckiej.
Obejrzeliśmy dzieło Julesa Masseneta ” THAIS”- piękną operową opowieść o niespełnione miłości.

20 marzec 2019 r.
W Teatrze Wybrzeże byliśmy na adaptacji tragedii Eurypidesa ” TROJANKI” w realizacji Jana Klaty. Zachwyciliśmy się grą Doroty Kolak, Cezarego Rybińskiego, Katarzyny Figury…

21 marzec  2019 r. – W multikinie widzieliśmy film Władysława Pasikowskiego ” KURIER”, który opowiada o burzliwych i pełnych napięcia wydarzeniach z życia Jana Nowaka-Jeziorańskiego z czasów II wojny światowej, kiedy pełnił funkcję kuriera AK.

28 marzec  2019 r. – Dzisiaj naszym gościem był śpiewający na galeonie „LEW” bard gdański ANDRZEJ STARZEC. Spotkanie minęło w miłej atmosferze. Śpiewaliśmy piosenki morskie i o Gdańsku. Do każdej piosenki pan Andrzej opowiedział anegdotę o historii jej powstania.

LUTY 2019

7 luty 2019 r. – Zabawa przed Walentynkami oraz występ KABARETU 60+

13 luty 2019 r. – Urząd Marszałkowski o godz 11.00 – Prelekcja na temat fresku „NIEBO POLSKIE” (wstęp wolny)

28 luty 2019 r. – Pani Kasia przedstawiła trzy różne tańce flamenco. Każdy z innym przyborem, małym i dużym wachlarzem oraz chustą. Po pokazie uczyła kroków hiszpańskiego tańca.

STYCZEŃ 2019

10 stycznia 2019 r. – Koncert chóru Szkoły Podstawowej nr 2.

24 stycznia 2019 r. –  spotkanie w Szkole Podstawowej nr 1. Zerówki i klasy trzecie przygotowały dla Seniorów program artystyczny z okazji Dnia Babci i Dziadka.

31 stycznia 2019 r. –  100-lecie piosenki harcerskiej – krąg instruktorów ZHP KORZENIE

Seniorzy z energią nastolatków!

Jest ich ponad setka, a energia, którą mają wystarczyłaby dla tysiąca osób! W Klubie Seniorów „Moreniacy” są osoby od 58 do 90 (!) roku życia.

Chodzą na spektakle, biorą udział w warsztatach oraz bawią się na dansingach. Seniorzy z Moreny mogą uczyć młodych ludzi jak żyć pełnią życia i wykorzystać dobrze wolny czas! Klub często dla seniorów stanowi drugi dom w którym spotykają się z przyjaciółmi. Spotkania działają terapeutycznie, pozwalają radzić sobie z problemem samotności i bezczynności, które często dopadają osoby starsze.

Zarząd Klubu stanowią dwie aktywne Panie: Jadwiga oraz Emilia. Genialne działające na rzecz skuteczności całego Klubu. Pani Jadwiga posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne i ciekawe pomysły. Natomiast Pani Emilia ma duże doświadczenie organizacyjno – urzędnicze, jako były pracownik Urzędu Miasta Gdańsk. We dwie potrafią zdziałać cuda!

Dlaczego warto brać udział w spotkaniach organizowanych przez Klub Seniora?

Chodzę do Klubu Seniora, bo lubię ludzi i lubię tutaj chodzić. Kiedyś byłam przewodniczącą. Sławka

Przychodzę na Spotkania Klubu, by miło spędzić czas. Są interesujące spotkania z ciekawymi ludźmi. Dużo chodzimy do Opery, do Teatru. Teraz czekam na wycieczki, które będą niedługo zorganizowane. Jadwiga

Chodzę do Klubu, bo teraz mam czas dla siebie. Chcę być między ludźmi i pobawić się oraz pojeździć na ciekawe wycieczki. Ewa

Ja się przede wszystkim rozwijam w tym klubie, a poza tym bardzo miło spędzam czas. Organizacja jest naprawdę dobra. Do tego świetna atmosfera. W Centrum Kultury sporo się dzieje, moje wnuki są bardzo zadowolone z warsztatów tam prowadzonych. Wszyscy razem się wspieramy. Uwielbiam zajęcia z zumby gold z Panem Bartkiem oraz zajęcia sportowe prowadzone na Żylewicza w Klubie Sportowym. Elżbieta

Lubię kontakt z ludźmi w moim wieku. Integrujemy się, miło spędzamy razem czas. Nie lubię marnowania czasu przed telewizorem. Ala

Bardzo lubię chodzić do Klubu. Jest w nim bardzo sympatyczne towarzystwo. Wolny czas spędzam w miłym gronie. Organizowane są ciekawe spotkania aktorskie oraz występy dzieci. Oby tak dalej! Ewa